Activități proiect
Activitatea orizontală de managementul proiectului va avea un caracter continuu, desfășurându-se pe durata celor 24 de luni și fiind responsabilitatea întregii echipe manageriale. Din punct de vedere al conținutului, această activitate va consta în planificarea, organizarea și coordonarea activităților proiectului, pe de o parte, iar pe de altă parte în raportarea, monitorizarea și evaluarea gradului de realizare a activităților proiectului și a rezultatelor previzionate. Scopul acestei activități este de a se asigura ca obiectivele si indicatorii stabiliti prin proiect vor fi realizati in totalitate la finalizarea implementarii lui.
Se vor aplica tehnici specifice de management de proiect, pentru asigurarea gradului optim de implementare, monitorizare si control tehnico-financiar al activitatilor propuse, pentru a indeplini obiectivele specifice.
Implementare proiect: 01 decembrie 2024 – 30 noiembrie 2026
Recrutarea şi selecţia grupului ţintă va avea la bază o metodologie de recrutare şi selecţie a studenţilor ce vor fi înscrişi în grupul ţintă al proiectului şi care va respecta criteriile privind domiciliul studenţilor şi egalitatea de şanse. Modalitatea de recrutare si selectare a GT va fi una transparenta si nediscriminatorie.
Informarea studentilor cu privire la activitatile proiectului se va realiza intr-un mod continuu pe toata perioada de implementare proiectului. In ceea ce priveste recrutarea si selectia GT, informatiile vor fi postate in permanenta pe website-ul proiectului.
Principalele condiții de eligibilitate în ceea ce privește grupul țintă sunt:
-
să fie student/masterand al Academiei de Studii Economice din București, înscris la unul dintre programele de învățământ organizate la nivelul universității: STUDII de LICENȚĂ (învățământ cu prezență în campus, învățământ la distanță) și STUDII de MASTERAT;
are vârsta cuprinsă între 18-35 ani;
să fie student anul 1 sau anul 2, ciclul licență/masterat;
să aibă domiciliul în una dintre regiunile de dezvoltare: Nord-Est, Sud-Est, Sud – Muntenia, Sud-Vest Oltenia, Vest, Nord-Vest si Centru.
Dosarul de candidatură va cuprinde:
-
Cerere inscriere proiect (Anexa 1) (descarcă document)
Formularul de înregistrare a grupului țintă (Anexa 2) (descarcă document)
Acord GDPR (Anexa 3) (descarcă document)
Declarație privind evitarea dublei finanțări (Anexa 4) (descarcă document)
Declarație de angajament privind participarea la activitățile proiectului (Anexa 5) (descarcă document)
Acord privind utilizarea materialelor de promovare (Anexa 6) (descarcă document)
Adeverința de student
Copie după cartea de identitate
Copie după certificatul de căsătorie (dacă este cazul)
Curriculum vitae (Anexa 7) (descarcă document)
Scrisoare de motivare (model la liberă alegere)
Foaia matricolă/situația școlară (dacă este cazul)
Implementare proiect: 01 decembrie 2024 – 30 noiembrie 2026
Activitatea de informare și publicitate este o activitate orizontală care participă la realizarea tuturor celor șase obiective specifice ale proiectului. În ceea ce privește activitatea de informare și publicitate vor fi desfășurate o serie de acțiuni care să asigure promovarea și vizibilitatea proiectului.
Scopul principal al acestei activități îl reprezintă atragerea în proiect a unor organizații puternice din punct de al poziție de piață, stabile din punct de vedere financiar și de viitor, care să le ofere studenților din grupul țintă perspective reale din punctul de vedere al procesului de dezvoltare personală și profesională, respectiv al angajării imediate.
Parteneriatele de practică/acordurile de colaborare vor respecta legislaţia naţională privind desfăşurarea practicii de specialitate dar şi metodologiile interne privind practica existente la nivelul universităţii. Din punct de vedere al conţinutului această activitate va integra şi încheierea unor acorduri privind angajarea studenţilor în alte companii/organizaţii care pot fi diferite de cele cu care au fost încheiate acorduri de colaborare în vederea organizării unor stagii de practică.
Solicitantul va asigura un dialog permanent cu firmele, inainte, pe parcursul si dupa desfasurarea stagiilor de practica, in vederea stabilirii unui canal de feedback care sa ofere informatii relevante sistemului de instruire. In acest sens, prin intermediul retelei de parteneriat, la nivel local se vor identifica nevoile suplimentare de aptitudini solicitate de catre potentialii angajatori in vederea unei mai bune insertii a studentilor pe piata muncii si identificarea oportunitatilor oferite studentilor cu privire incadrarea in munca.
Implementare proiect: 01 decembrie 2024 – 30 noiembrie 2026
Practica se va derula, pe baza conventiilor de practica, incheiate între universitatea solicitant –student – organizaţia partener de practică, conform Ordinului MECT 3955/2008. Pentru asigurarea calitatii stagiilor de practica, partenerii de practica vor fi atent selectionati pe baza fiselor de evaluare/rapoartelor de analiza/rapoartelor de activitate a organizatei, relevantei/calitatii ofertei de practica (tutori pregatiti, activitatile si responsabilitatile alocate practicantilor, profil profesional tutori etc.).
La nivelul proiectului va fi elaborată o metodologie de desfăşurare a stagiilor de practică care va respecta legea practicii şi normele interne ale universităţii. Monitorizarea si evaluarea stagiilor va avea in vedere si adoptarea de masuri pentru asigurarea calitatii practicii de specialitate.
Toate actiunile cuprinse in etapa de organizare și derulare a stagiilor de practica vor avea in vedere faptul ca o parte din studentii participanti la proiect trebuie sa isi gasesca un loc de munca, prioritate având partenerul de practica.
Programele de învățare practică organizate în cadrul proiectului au rolul de a contribui în mod activ la dezvoltarea nu numai a competențelor profesionale și transversale, ci și a competențelor socio-emoționale ale studenților înscriși în grupul țintă în vederea creșterii șanselor de angajare pe piața muncii.
În cadrul acestei activități vor fi organizate programe de învățare practică care le vor permite studenților atât interacțiunea cu mediul de business dar și dezvoltarea întru-un mediu cultural internațional.
Programele de învățare practică organizate în cadrul proiectului se vor desfășura pe mai multe nivele, respectiv:
-
Organizarea unor workshop-uri tematice la care vor fi invitați să participe specialiști din domeniul managementului și al administrării afacerilor;
Organizarea unor vizite tematice în organizații din diferite domenii de activitate;
Organizarea unor sesiuni individuale și/sau colective de coaching.în cadrul cărora va fi utilizat Emoțional Quotient Inventory, care va permite o evaluare a fiecărui student din perspectiva a 5 metafactori: stau cinci metafactori: intrapersonal, interpersonal, de management al stresului, de adaptabilitate și de stare generală, aceștia fiind considerați definitorii pentru ceea ce înseamnă inteligența emoțională a unui individ;
Organizarea unor deplasări în străinătate/study trips, la universități partener și/sau filiale ale unor companii multinaționale sau la companii locale din țări europene. Vor fi organizate 5 deplasări în țări europene diferite, respectiv: Franța (Paris), Belgia (Bruxeles), Grecia (Atena), Italia (Roma), Bulgaria (Sofia);
Implementare proiect: 01 decembrie 2024 – 30 noiembrie 2026
În ceea ce privește instrumentele digitale pentru susținerea parteneriatelor cu mediul de afaceri/stagii de practică și inserție profesională, acesta vor fi integrate în cadrul unui sistem/platforme on-line care oferi multiple avantaje studenților, experților din echipa de proiect, dar și companiilor partener.
Vor fi dezvoltate o serie de instrumente digitale care să faciliteze implementarea activităților proiectului, dar și procesul de comunicarea și conștientizare a studenților și partenerilor din mediul de business.
Acțiunile de conștientizare a grupului țintă și a mediului de afaceri vor fi folosite ca un important instrument cu scopul de promova formarea aptitudinilor si atitudinilor necesare pentru a înțelege importanta activităților, obiectivelor și rezultatelor proiectului. În acest sens va fi elaborată o strategie/plan/ghid de conștientizare a grupului țintă și a mediului de business.
Implementare proiect: 01 decembrie 2024 – 30 noiembrie 2026
Educația privind schimbările climatice și mediul, utilizarea resurselor de energie alternativă și economia circulară are rolul de a contribui la modelarea comportamentelor individuale, de grup și de sistem care duc la degradarea naturii și a mediului înconjurător și de a împuternici oamenii să contribuie la rezolvarea de probleme și la schimbări sistemice. Scopul educației privind schimbările climatice și mediul/economia circulară/dezvoltarea durabilă este de a contribui la atingerea obiectivelor de sustenabilitate pe termen lung, de a sprijini actorii relevanți (inclusiv autoritățile publice centrale și locale) în lupta cu efectele grave ale poluării, degradării mediului și schimbărilor climatice și de a crește capacitatea de intervenție.
La nivelul proiectului vor fi implementate două tipuri de programe educaționale: ANTREPRENOR ÎN PRACTICĂ – Printre tematicile care vor fi în cadrul acestui program educațional, pot fi enumerate: de ce să devii antreprenor, modele de afaceri pentru antreprenori, planul de afaceri, finanțarea afacerii, resurse umane pentru antreprenori, leadership și antreprenoriatul, digitalizarea afacerii, afaceri creative.
Vor fi organizate concursuri de planuri de afaceri/idei de afaceri creative/proiecte de dezvoltare, recompensate cu premii în bani.
COMPETENȚE VERZI ȘI SUSTENABILE în cadrul căruia accentul va fi pus pe abordarea unor subiecte/teme referitoare la principiile și mecanismele economicei circulare, dezvoltare durabilă, sustenabilitate, ”zero waste” ca deziderat al unei cât mai bune utilizări a resurselor, energie verde/surse alternative de energie/schimbări climatice etc.
Vor fi organizate concursuri de idei de dezvoltare sustenabilă/utilizarea deșeurilor pentru crearea de noi produse/combaterea schimbărilor climatice/economie circulară, recompensate cu premii în bani.
Scopul principal al acestei activități îl reprezintă transpunerea în practică a sintagmei: COMPETENȚE-ANGAJABILITATE-PERFORMANȚĂ, respectiv susținerea angajabilității studenților prin realizare unor analize care să permită anticiparea.
-
Realizarea unui studiu/analize privind motivațiile de carieră ale studenților din grupul țintă;
Realizarea unei cercetări privind competențele de angajabilitate, investigând atât opiniile studenților, cât și pe cele ale angajatorilor;
Dezvoltarea unui set de indicatori de analiză a eficienței și eficacității (performanței) sistemului de inserție profesională a studenților pe piața muncii, sub forma unei propuneri, care să fie implementată la nivelul întregii universități vor fi realizate și o serie de materiale multimedia destinate atât studenților, cât și angajatorilor.
Implementare proiect: 22 Septembrie 2020 – 21 Septembrie 2022